sobota, 23 października 2021

Zdecydowanie lepsza od "Nic o mnie nie wiesz"

 


Pierwsza książka autorów (gwoli przypomnienia E.G. Scott to pseudonim literacki dwójki zaprzyjaźnionych pisarzy) "Nic o mnie nie wiesz" nie zachwyciła mnie. Nie miałam więc zbyt dużych oczekiwań co do "Dlaczego właśnie ja".

Charlotte to była lekarka, która po odejściu z zawodu przez błąd popełniony w trakcie operacji, prowadzi wraz z przyjaciółką Rachel salon akupunktury i masażu. Któregoś dnia zostaje wezwana do kostnicy na identyfikację zwłok. Jest przerażona, podejrzewa bowiem że zginął jej chłopak Peter. To nietypowa relacja, bo na jego prośbę, ukrywa niemal przed wszystkim ten związek. Na miejscu okazuje się jednak, że to ciało kobiety. Sytuacja jest jednak na tyle dziwna, że Charlotte widzi ją pierwszy raz w życiu. Tylko dlaczego ta nieznana kobieta, podała jej dane do kontaktu na wypadek śmierci?

Podobnie jak w poprzedniej książce, akcja jest prowadzona z perspektywy wszystkich bohaterów. Tu jednak wszystko wypada dużo lepiej. Krótkie rozdziały, pojawiające się co chwile tajemnice, nie pozwalają się oderwać od książki. "Jeszcze tylko jeden rozdział", który staje się kilkoma.  Autorzy w niezwykle udany sposób bawią się czytelnikiem. Kiedy wszystko wydaje się już jasne, nagle pojawia się element, którzy burzy ustaloną teorię. Do końca nie przewidziałam, kto za tym wszystkim stoi.



"Dlaczego właśnie ja"
E.G. Scott
Wydawnictwo Muza S.A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz