poniedziałek, 8 marca 2021

Przygodówka dla dorosłych

 


W przypadku Zygmunta Miłoszewskiego, w swoim życiu dotychczas przeczytałam więcej wywiadów z nim niż książek. Podświadomie wyrobiłam sobie pewne oczekiwania wobec jego twórczości. Spodziewałam się inteligentnie poprowadzonej akcji, zadziornych i lekko krnąbrnych bohaterów. Na szczęście intuicja mnie nie zawiodła.

Historyczka sztuki zajmująca się odzyskiwaniem skradzionych w trakcie II Wojny Światowej obrazów - Zofia Lorentz, niezwykle ceniony marszand sztuki Karol Boznański, major służb specjalnych - Anatol Gmitruk, pochodząca ze Szwecji złodziejka sztuki - Lisa Tolgfors. Niezwykle barwna drużyna, która ma jeden cel odzyskanie "Portretu Młodzieńca", najsłynniejszego zaginionego podczas wojny dzieła sztuki. Każdy z nich jest inny, ale razem tworzą podwórkową bandę marzeń. 

Ta książka to dla mnie powrót do dzieciństwa, zarówno tego literackiego jak i rzeczywistego. Z każdą kolejną stroną czułam się jakbym czytała przygody bohaterów mojego ulubionego Adama Bahdaja albo przenosiła się na podwórko. Któż z nas nie należał do któreś z osiedlowych "band"?

Wobec tej książki oczekiwałam dobrej rozrywki na poziomie. To naprawdę świetnie napisana "przygodówka" dla dorosłych. Niektóre zwroty akcji są dość przerysowane, ale w przypadku tej książki w ogóle to nie przeszkadza, a wręcz buduje klimat. Wszystko podane w lekki, dowcipny sposób. Jednocześnie czuć doprecyzowanie każdego szczegółu. 

Bardzo się cieszę, że przede mną jeszcze lektura "Kwestii ceny". Mam nadzieję, że się nie zawiodę i przeżyję kolejną książkową przygodę.



"Bezcenny"
Zygmunt Miłoszewski
Wydawnictwo W.A.B

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz