czwartek, 29 lipca 2021

Bardzo nierówna książka

 


To była bardzo nierówna książka. Wielokrotnie, w trakcie czytania diametralnie zmieniałam o niej zdanie, by ostatecznie stwierdzić, że była całkiem niezła. Zdecydowanie lepsza od "Na progu zła" autorki. 

Podmiejska dzielnica Lowland Way - marzenie każdego przedstawiciela klasy średniej. Przyjaźni sąsiedzi, liczne inicjatywy obywatelskie, ale....wszystko do czasu gdy do jednego z domów wprowadzają się Darren i Jodie. Nielegalne prowadzenie działalności gospodarczej -naprawa i sprzedaż używanych,  samochodów, puszczanie całą noc głośnej muzyki to jedne z przykładów ich licznych sprawek.

Powiem szczerze, że na początku książka niesamowicie mnie bawiła. Bubki z klasy średniej, którzy zachowują się jakby połknęli kija i ich przeraźliwie problemy w stylu "ojej, nie mam gdzie postawić samochodu". Nie wiem, czy to było celowe działanie autorki, ale ja to odebrałam jako prztyczek w w nos klasy średniej. Najzabawniejsze w tym wszystkim było ich zakłamanie. Wbrew pozorom ten "wstrętny złośliwy" Darren był jedyną osobą, którą dało się lubić w tym nabzdyczonym towarzystwie. 

To co było zapewne na samym początku, po jakimś czasie zaczęło nudzić. I wtedy nagle nastąpiła zmiana kierunku. Nie zdradzając fabuły, nagle wszyscy zaczęli się wydawać winni zaistniałym wypadkom. Autorka stworzyła naprawdę niezły rys psychologiczny postaci. Ten efekt został doskonale wzmocniony prowadzoną narracją z perspektywy kolejnych bohaterów i wyszedł całkiem dobry thriller.



"Tuż za ścianą"
Lousie Candlish
Wydawnictwo MUZA S.A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz