sobota, 5 sierpnia 2023

Porządny reportaż

 


Już od jakiegoś czasu chciałam poznać historię człowieka, który ma tak negatywny wpływ na losy całego świata. Skąd pochodzi, co sprawiło, że stał się takim człowiekiem i  w jaki sposób doszedł do władzy?

Ten reportaż odpowiada na wszystkie moje pytania. Nie mogę tu wtrącić pewnej osobistej dygresji, dlaczego w szkole tak mało uczymy się o współczesnym świecie. Każdy etap edukacji historycznej zaczynamy od starożytności i przynajmniej mi nigdy nie udało się dojść w szkole do czasów współczesnych. 

Rzadko kiedy sięgam po reportaże, ale wydawało mi się że przynajmniej kojarzę zdarzenia opisywane w tej pozycji. Tu jednak wszystko opisane jest z innej perspektywy w oparciu o działania  "głównego bohatera" i daje naprawdę sporo do myślenia. Ten reportaż ma wszystkie cechy, które cenię w tym gatunku. Doskonały research poparty materiałem źródłowym i obiektywizm autorki. Żadnych osobistych wstawek, porządnie wykonana praca.

Dodatkowym plusem są ostatnie rozdziały poświęcone życiu prywatnemu.



"Wowa, Wołodia, Władimir. Tajemnice Rosji Putina."
Krystyna Kurczab - Redlich
Wydawnictwo W.A.B.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz