środa, 16 czerwca 2021

Trudno jest oceniać fabularyzowaną prawdziwą historię

 


Sięgając po książkę, nie wiedziałam że opisana w niej historia wydarzyła się naprawdę. Trudno jest tak naprawdę oceniać fabularyzowana historię. W mojej ocenie, przy takiej pozycji, ze względu również na szacunek bohaterów tej książki, można ocenić tylko styl napisania.

Anna Garska, któregoś dnia po prostu zaginęła bez śladu. Według relacji jej męża, wyszła z domu i już nigdy nie wróciła. Zostawiła w domu swoją maleńką córkę. W poszukiwania kobiety angażuje się jej matka Michalina. Zrozpaczona kobieta zrobi wszystko, żeby odnaleźć swoją córkę. Nie zdaje sobie sprawy, że prawda jest na wyciagnięcie ręki. Nie zdradzę tajemnicy, jak napiszę, że za wszystkim stał jej mąż. Został prawomocnie skazany za to morderstwo, choć w procesie poszlakowym - nigdy nie odnaleziono ciała Anny.

Zawiodłam się na sposobie przekazania tej  historii. Kompletnie nie przemówił do mnie styl pisania autorki. Niektóre fragmenty mocno mi się dłużyły i nudziły. Najbardziej nie podobało mi się jednak to, że autorka nie pozostawia żadnej przestrzeni dla czytelników. Wszystko co pisze, przekazuje w niezwykle ocenny jednoznaczny sposób. 

Zdaje sobie sprawę, że autorka zbierając materiały do książki wykonała ogrom pracy. Pomimo tego, że wyjaśnia, że nie udało jej się porozmawiać z mężem Anny, zabrakło mi jego stanowiska. 



"Mocna więź"
Magdalena Majcher
Wydawnictwo W.A.B.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz