piątek, 2 kwietnia 2021

Poradnik w stylu dobrego magazynu dla kobiet

 


Myślę, że należę do tych szczęściar, które nie mają zbyt dużego problemu ze swoim wewnętrznym krytykiem. Z ciekawością sięgnęłam jednak po poradnik, głównie ze względu na wywiady z kobietami z pierwszych stron gazet, żeby przekonać się - w jaki sposób   one radzą sobie z wewnętrznym krytykiem.

Niestety sama treść poradnika rozczarowała mnie. Poza kilkoma ciekawymi ćwiczenia, to taka troszkę ciekawsza kobieca psychologiczna gazetka. Wskazywane rady brzmią dość naiwnie, czytając czułam się trochę jakbym była na "coachowym" praniu mózgu. Nie przemawia do mnie taki styl. 

Gdyby nie wywiady z Katarzyną Cichopek, Darią Ładocha, Odetą Moro, Honorotą Skarbek, Dorotą Wellman i Zofią Zborowską - Wroną (które stanowią w mojej ocenie 80% całej książki), ilość stron samego poradnika możnaby porównać do większej ulotki. Szkoda, bo myślałam, że wywiady będą dodatkiem, a nie "wypełniaczem" treści. Do samych wywiadów mam również zarzuty. Mam nieodparte wrażenie, że autorki sugerowały swoim rozmówczyniom odpowiedzi. A szkoda, bo wszystko wyszło trochę sztucznie i pompatycznie, a udzielające wywiadu to naprawdę super babki, które mają wiele do powiedzenia - ale swoim głosem.



"Jak uciszyć wewnętrznego krytyka i uwierzyć w siebie"
Alina Adamowicz
Joanna Godecka
Wydawnictwo Muza S.A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz