czwartek, 30 kwietnia 2020

Smakowity thriller


Polski thriller napisany przez kobietę i to niemal z własnego podwórka, bo z sąsiedniego miasta. Cóż to była za niespodzianka! Po serii przeczytanych niezbyt udanych thrillerów, w końcu trafiłam na coś naprawdę dobrego. 

Nika po traumatycznych przeżyciach i rocznym pobycie w szpitalu psychiatrycznym, postanawia zacząć wszystko na nowo. Przeprowadza się do Gdyni i otwiera pensjonat. Pewnej nocy jest świadkiem, jak zamaskowana postać chowa do bagażnika ciało jej jedynego gościa - tajemniczej kobiety. Czy to tylko zwidy zamroczonego alkoholem i leków umysłu, czy rzeczywistość? Postanawia wszcząć własne śledztwo. Szybko odkrywa tożsamość kobiety. To Dominika Kalita, wizażystka gwiazd, która oficjalnie nie żyje od dwóch lat.

To była świetna lektura. Intryga, na tyle skomplikowana że wciąga czytelnika, jednak nie  jest przekombinowana i nie prowadzi do absurdalnych zdarzeń. Jestem z siebie dumna, bo odkryłam kto za tym wszystkim stoi. Bardzo odpowiadała mi pierwszoosobowa narracja, pozwalała  wczuć się w bohaterkę. Zresztą wszyscy bohaterowie byli realni, niemal na wyciągnięcie ręki. 


Zazwyczaj, książki które mi się spodobały nazywam "pysznymi lekturami". To określenie jednak nie przystoi thrillerom. Uroczyście przedstawiam mój nowy termin "smakowity thriller".

Na sam koniec dziękuję Autorce za potwierdzenie moich topograficznych tropów. Dość dobrze znam Gdynię, to jedno z moich ulubionych miast, zabawa w detektywa, gdzie dokładnie położony jest  pensjonat Niki stanowiła dla mnie dodatkową rozrywkę.

Ewa Przydryga
"Bliżej niż myślisz"
Wydawnictwo MUZA SA
Premiera: 20 maja 2020 roku

1 komentarz:

  1. Zachęcilas mnie. Na pewno sięgnę po tę książkę. Lubię się bawić w detektywa.

    OdpowiedzUsuń