czwartek, 9 kwietnia 2020

Przewidywalna do bólu opowieść

To moja druga przeczytana książka autorki. Po niezbyt dla mnie udanym "Piętnie Midasa" postanowiłam dać autorce jeszcze jedną szansę. "Więcej szans nie będzie".

Spodziewałam się naprawdę czegoś mocnego. Autorka we wstępie do książki wskazuje, że porusza temat zespołu stresu pourazowego. Liczyłam więc na całkiem porządny rys psychologiczny, biorąc  jednak pod uwagę że będzie to również romans. 

Jacek Krall to żołnierz, który rok temu wrócił z misji. Do tej pory nie może się pozbierać, nie jest w stanie wrócić do normalnego życia. W końcu decyduje się na terapię i trafia do terapeutki Weroniki Szuwarskiej. Ona też ma swoje mroczne tajemnice. 

Tą powieść określiłabym jednym słowem- prosta. Z każdym kolejnym zdaniem miałam coraz większe wrażenie, że czytam wypracowanie licealisty, a nie powieść dorosłej kobiety. Temat zespołu stresu pourazowego został bardzo spłycony. Niedopuszczalne dla mnie jest założenie, że terapeutka może mieszać życie prywatne z zawodowym i prowadzić terapię mężczyzny, który jej się podoba. Nawet na potrzeby stworzenia książki-romansu. W dodatku całość, w szczególności zakończenie ocieka tanią sensacją. Jest jeden niewątpliwy plus, książkę czyta się bardzo szybko.

"Bez pożegnania"
Agnieszka Lingas - Łoniewska
Wydawnictwo Burda Książki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz