czwartek, 27 lutego 2020

Nie porwała mnie, nie poruszyła

Historia Sylwii - matki, która nie może się otrząsnąć po samobójstwie swojej piętnastoletniej córki Mili. Dążąc do odkrycia przyczyn tak drastycznego kroku swojej córki zagłębia się w mroczny, nie do końca legalny świat Internetu.

Nie jestem do końca przekonana, czy powinnam być odbiorcą tej książki. Kiedy byłam w wieku Mili, Internet dopiero raczkował, pojawiały się pierwsze komunikatory i serwisy społecznościowe. Nie jestem jednak na tyle "stara", co Sylwia, żeby nie wiedzieć jak wygląda nastoletni świat bez sieci. 

Mam bardzo negatywne odczucia co do książki. Za bardzo nie rozumiem idei, którą kierował się autor. Czy chciał nas wciągnąć w psychodeliczny świat, grę z ludzkim umysłem, czy może przestraszyć rodziców nastolatek? Jedna i druga próba nieudana. Przemieszanie realnego i wirtualnego świata, kompletnie do mnie nie trafia. Natomiast świat przedstawiony z perspektywy nastolatek, jak dla mnie wygląda fałszywie. Czuć, że to jedynie wyobrażenie dorosłego o nastoletnim świecie, w dodatku w tym najbardziej negatywnym świetle. A szkoda, bo miałam ogromne oczekiwania wobec tej książki. 

"Psy pożrą ciało Jezebel"
Jarosław Kamiński
Wydawnictwo W.A.B.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz