sobota, 29 kwietnia 2023

Urocza, ale mam wrażenie że dla starszych czytelniczek

 

Rzadko sięgam po literaturę obyczajową, a kiedy już się na taką zdecyduję, to oczekuję fajerwerków.

Lena po nagłym rozstaniu z chłopakiem znajduje wakacyjną pracę na drugim końcu Polski - Gdańsku. Praktycznie po pierwszym dniu pracy, jest świadkiem porwania, a porywacze podają jej substancję, po której traci pamięć. Zamroczona przypadkowo znajduje się tuż pod domem Malwiny, uroczej emerytki. U Malwiny poznaje jej wnuka Marcina - cierpiącego na nieuleczalną chorobę wnuka Malwiny.

Nie mogę zaprzeczyć, że to była piękna i urocza historia rodzącego się uczucia dwóch młodych doświadczonych przez życie osób. Zabrakło mi jednak w tym wszystkim jakieś iskry. Pomimo tego, że jestem zdecydowanie starsza od głównych bohaterów, odniosłam wrażenie że to bardziej historia dla czytelniczek w wieku Malwiny.  Bohaterowie, są zbyt idealni i pomimo swoich życiowych problemów  cukrowi, że aż  mdli. Nie oczekuje od historii obyczajowych namiętnego wybuchu namiętności, ale dobroduszne i ckliwe historie za bardzo mnie nie poruszają. Zdaje sobie jednak sprawę, że to jedna z historii ku pokrzepieniu serc i skupi wokół siebie rzeszę fanek. 



"Moje życie przed tobą"
Anna Ziobro
Wydawnictwo Dragon

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz