piątek, 28 kwietnia 2023

Tania gangsterka

 

"Ptaszek w klatce" to druga część cyklu Dwa Bieguny. Pierwsza część "Bez przedawnienia" wypadła u mnie dość średnio, ale postanowiłam dać autorce jeszcze jedną szansę.

W tej części autorka skupiła się na losach znanego już z poprzedniej części dziennikarza Szymona Rafalskiego. Dowiadujemy się, że Szymon to ojciec zmarłego znanego gangstera. Przypadkowe spotkanie z dawnym ochroniarzem ojca, to w przeświadczeniu Szymona świetny plan na nawiązanie dziennikarskich kontaktów. Jakże się myli...

Początkowo byłam zachwycona książką, czytało się świetnie, historia wciągała. Bardzo się cieszyłam, że dałam autorce drugą szansę. Niestety potem wszystko się zmieniło. Szymon to bardzo naiwna i mało wyrazista postać. Sama akcja natomiast coraz bardziej zmierzała do katastrofy zbliżając się do pseudogangsterskiej wersji serialu paradokumentalnego. Na koniec finalnej akcji ze znudzeniem przerzucałam kartki. Poprzednią część oceniłam  6/10, ta część była na poprzednim poziomie, ale odejmuję jedną gwiazdkę za to, że autorka w tej serii stoi w miejscu i się nie rozwija.



"Ptaszek w klatce"
Katarzyna Żwirełło
Wydawnictwo Dreams

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz