sobota, 13 lutego 2021

Witajcie w Ciepłym Lesie

 


Poznajcie Norda i Łajmę - dwie łajki (określenie w Rosji psa myśliwskiego), które z ogromną ciekawością  i radością poznają tajemnicę Ciepłego Lasu. Trudno jest jednak jednoznacznie przesądzić, kto jest jednak bardziej podekscytowany młode szczenięta, czy Wasze dzieci w trakcie lektury.

W dzisiejszych czasach, wybór książek dla dzieci jest ogromny, a rolą rodzica jest wybranie wśród tej masy wartościowej treści dyskretnie wplecionej w niesamowite przygody. Moje dziewczyny - 3,5 latki są zawsze podekscytowane, gdy do recenzji przychodzi książka specjalnie dla nich. Muszę przyznać, że po szybkim przekartkowaniu książki (dużo treści i mało obrazków) miałam spore wątpliwości, czy książka zainteresuje moje małe czytelniczki.

Ku mojemu zdziwieniu, była to pierwsza "tak dorosła" książka, która wzbudziła u nich takie zainteresowanie. Oczywiście nie chciałam przesadzać i każdego dnia przed snem czytałyśmy po jednym rozdziale. Praktycznie w każdym rozdziale pojawia się nowe zwierzątko. Łajki spotykają na swojej drodze  między innymi upragnione dzikie świnie, ratują liska, czy pływają z wydrą. Autorka w treści przemyca nie tylko ciekawostki o zwierzętach, ale też w przystępny sposób pokazuje młodym czytelnikom, jak dbać o zwierzęta. Pojawiają się również "czarne charaktery" kłusownicy. 

Ta książka to wspaniały wstęp do świata leśnych zwierząt.

Minusem dla mnie było, to że łajki nie mieszkają ze swoją mamą. Trudno było wytłumaczyć moim córkom, dlaczego dzieci nie mieszkają z mamą. 


"Łapa w łapę. Sekretne życie leśnych zwierząt"
Ewa Zgrabczyńska
Wydawnictwo Znak Emotikon

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz