piątek, 24 lipca 2020

Kiedy wybierasz się na basen, a wypływasz w Morzu Sargassowym- fascynująca opowieść o węgorzu



Wydawało mi się, że doskonale wiem o czym jest ta książka. Dokładnie przestudiowałam opis z okładki, brałam nawet udział w ankiecie, co do wyboru okładki. Jednak jej treść była dla mnie ogromnym zaskoczeniem.

Wyobrażałam sobie, że to będzie kolejna opowieść o życiu ludzi,  w której zwierzęta, w tym wypadku ryby odegrały znaczącą rolę. Pozostając w wodnym klimacie, coś jak standardowe wyjście na basen. Ta książka to jednak nie jest pływanie stale po jednym torze, ale niezwykle barwna przygoda, która kończy się na Morzu Sargassowym. 

Ta powieść, to istna baza wiedzy o życiu węgorza. Nigdy nie spodziewałam się, że życie ryby może być tak tajemnicze i fascynujące. Na zachętę dodam, że przez wiele lat węgorz w ogóle nie był uznawany za rybę. Autor kreuje węgorza niemal na mitologiczną postać, a czyni to w iście baśniowym stylu. Zatopienie w lekturze gwarantowane.

"Ewangelia według Węgorza"
Patrik Svensson
Wydawnictwo Otwarte


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz