piątek, 24 stycznia 2020

Kiedy Twoje oczekiwania wobec poradnika...

Na wstępie chciałam uczciwie zaznaczyć, że miałam zupełnie inne oczekiwania i wyobrażenia o tym poradniku. Myślałam, że to pozycja bardziej uniwersalna - dla wszystkich związków, tymczasem w moim odczuciu jest to książka wyłącznie dla osób, które nie potrafią zbudować i żyć w  związku. A ja liczyłam bardziej na to jak sprawić by szczęśliwy związek był jeszcze bardziej szczęśliwy ;) To rozminięcie moich oczekiwań, ma pewnie spory wpływ na moją końcową ocenę.

Niewątpliwie poradnik ma 4 bardzo duże plusy:
-teorie Dziecka Cienia i Dziecka Słońca , na których oparta jest cała książka są ze sobą spójne i logiczne
-autorka wszystkie swoje twierdzenia popiera zewnętrznymi materiałami źródłowymi, a gdy jakieś stanowisko wynika z jej osobistego doświadczenia i odczuć w sposób wyraźny to podkreśla, jednocześnie wskazując, że nie były w tym zakresie przeprowadzane żadne badania naukowe
-autorka bardzo szybko potrafi zmniejszyć dystans między czytelnikiem, w żaden sposób nie odczuwa się wyższości terapeuty nad pacjentem
-podział na część teoretyczną i ćwiczenia

Jeżeli chodzi o minusy, to pomimo spójności, teorie Dziecka Cienia i Dziecka Słońca nie do końca do mnie przemówiły, ale to już moje subiektywne odczucie.

"Kochaj najlepiej, jak potrafisz!"
Stefanie Stahl
Wydawnictwo Otwarte
Premiera: 29 stycznia 2020 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz