niedziela, 27 października 2019

Co przypowieść o chłopach ma wspólnego z ekonomią?


Kolejny kryzys gospodarczy. Tysiące ludzi protestuje na ulicach. Ponura wizja przyszłości - bankructwo korporacji, banków i nasilające się konflikty gospodarcze. Na szczycie zwołanym w Berlinie laureat Nagrody Nobla ma wygłosić mowę, która mogłaby wszystko zmienić. W drodze na szczyt ginie jednak w wypadku samochodowym.

Taka zapowiedź książki, a w mojej głowie jedna myśl - nuuuda. Zazwyczaj stronię od takich książek, ale tym razem postanowiłam zaryzykować. Czy tym razem opłaciła się moja chciwość na słowo pisane?
...................................................................................................................................................................
Zdecydowanie tak!

To moje pierwsze spotkanie z M.Elsbergiem. Moja dotychczasowa wiedza na jego temat ograniczała się do świadomości, że napisał "Blackout".

Niezwykle cenię sobie autorów, którzy pod przykrywką napisania thrillera potrafią przemycić naukowe teorie i treści. Muszę przyznać, że autor ma w tym zakresie niebywały talent. Potrafi zaciekawić i jednocześnie sprawić, że nawet największe matematyczne beztalencie zaczyna liczyć, a mało tego sprawia mu to przyjemność. Nie chciałabym zdradzać fabuły książki, ale mogę powiedzieć jedno. Tu się naprawdę dzieje. Bogactwo, szmery, bajery, profesjonalni ochroniarze, broń. Wszystko w tle protestów przeciwko wyzyskowi najbiedniejszych i nagle...pojawia się przypowieść o chłopach (wiem, że sam autor używa pojęcia opowieść, ale według mnie przypowieść w kontekście całości lektury brzmi dużo lepiej). Nie wiem co jest bardziej ciekawe, same losy bohaterów, którzy naprawdę dadzą się lubić, czy odkrywanie znaczenia przypowieści. Mnie się książka podobała i zdecydowanie polecam dalej!

"Chciwość"
Marc Elsberg
Wydawnictwo W.A.B.
Premiera: 30.10.2019 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz