sobota, 17 lutego 2024

Seria trzyma poziom


Zawsze powtarzam, że druga część cyklu to taki sprawdzian dla autora ( w tym przypadku autorów, bo Carmen Mola to pseudonim literacki wspólnie piszących trzech hiszpańskich autorów) albo ostatecznie mnie do siebie przekona albo to jego koniec ;)

Pierwsza część "Cygańska narzeczona" zaskoczyła mnie i zachwyciła. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc od drugiej części oczekiwałam jeszcze więcej. To była naprawdę bardzo dobra książka, ale nie przeskoczyła pierwszej. Utrzymany jest równy poziom.

Inspektor Elena Blanco wraz z ekipą wkracza do domu z pozoru zwyczajnej rodziny. Policjanci wchodzą akurat w momencie kiedy nastolatek ogląda transmisję na żywo tortur młodej dziewczyny. Akcja ta ma doprowadzić do rozbicia "Purpurowej sieci" odpowiadającej za wcześniejsze zbrodnie również udostępnione w Internecie. Członkowie ekipy Eleny nie wiedzą jednak jednego. W organizacji najprawdopodniej działa uprowadzony w dzieciństwie syn Eleny.

Historia jest bardzo dynamiczna i naszpikowana tajemnicami. Zdarzają się tutaj okrutne i pełne przemocy opisy, ale napisane jednak z wyczuciem i smakiem. Bez tego cała historia stałaby się po prostu pozbawiona autentyczności. Czasami zło trzeba nazwać po imieniu i nie obowiązują żadne półśrodki.

Nie ukrywam, że trochę mnie w tej części Elena wkurzała, nie do końca spodobało mi się również zakończenie niektórych wątków. Nie mogę jednak zaprzeczyć, że książka wzbudza emocje i czyta się ją świetnie.



"Purpurowa sieć"
Carmen Mola
Wydawnictwo Sonia Draga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz