sobota, 24 lutego 2024

Proste historie bolą najbardziej

 


Wtórna, bardzo podobna w stylu i tematyce do "Szymka". Niejednokrotnie w trakcie czytania "Nielata" towarzyszyły mi te myśli. Jednocześnie coraz szybciej i bardziej nerwowo przewracałam kartki i mimo wszystko całkowicie pochłonęła mnie ta historia.

Ponure i biedne lata dziewięćdziesiąte. Nastoletni Michał poświęca wiele, by w przyszłości godnie żyć. Tym bardziej, że nie jest odpowiedzialny tylko za siebie.... Policjanci z komendy miejskiej prowadzą śledztwo w związku ze śmiercią znanego aktora. Dwa przeciwległe światy, ale czy na pewno?

To moja druga przeczytana książka autora. Nie wiem, o czym były jego poprzednie , ale zauważyłam że autor skupia się na obliczach zła tego świata. Rzeczywiście można mieć zarzuty, że jet w tym pewna wtórność, ale każda z przeczytanych przeze mnie pozycji wzbudziła we mnie ogrom emocji. To nie są książki, o których można szybko zapomnieć. 

Świat przepełniony jest okrucieństwem i przemocą i trzeba o tym mówić i pisać. Stworzona przez autora historia napisana jest dosyć prostym i dosadnym językiem i taki styl niesamowicie się tutaj sprawdza. To co się w "Nielacie" wyróżnia to wplecione wątki przyjaźni bohaterów, którzy znaleźli się w bardzo złym położeniu i determinacja głównego bohatera w walce o lepsze jutro.



"Nielat"
Piotr Kościelny
Wydawnictwo Czarna Owca


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz