sobota, 28 stycznia 2023

Wciągająca

 


Rzadko sięgam po książki, które inspirowane są prawdziwymi wydarzeniami. Pewnie wynika to z tego, że większość, z  których do tej pory przeczytałam bardziej przypominały mi reportaż bądź nudne sprawozdanie ze sprawy. Z tą książką jest zupełnie inaczej.

Niespodziewana śmierć Aleksandry Betlej wywołuje ogromne poruszenie w małej lokalnej społeczności. Kto mógł zrobić krzywdę tej zawsze grzecznej i pomocnej dziewczynie? Początkowy żal i smutek zamienia się w niedowierzanie, kiedy okazuje się, że za śmierć Oli najprawdopodobniej odpowiada jej młodsza siostra Berenika ze swoim chłopakiem. Trudno bowiem szukać dwóch bardziej kochających się sióstr. Zrozpaczeni rodzice nie wierzą w winę córki i zrobią wszystko, żeby ocalić Berenikę.

Od razu muszę zaznaczyć, że nie znam prawdziwej historii. Całość oceniam więc, z punktu widzenia stylu pisania, narracji i kreacji bohaterów. Ci którzy znają i czytają moje opinie, pewnie będą zaskoczeni, bo w tej książce nie znajduje żadnych minusów. Bardzo podobała mi się wieloosobowa narracja, przedstawienie historii z perspektywy wielu osób. Poruszona tematyka nie należy do łatwych, ale historia  została przedstawiona w niezwykle swobodnym stylu z jednoczesnym poszanowaniem do całej tragedii. Lubię książki, które opierają się na emocjach bohaterów, wtedy sama historia schodzi dla mnie na dalszy plan. Ta pozycja to zdecydowanie nie jest suchy reportaż, to buzujące emocje.



"Dobra rodzina"
Katarzyna Troszczyńska
Wydawnictwo Mięta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz