poniedziałek, 29 listopada 2021

Klasyczny poczciwy kryminał

 


W tym ogromnym zalewie polskiego kryminału, jednego z moich ulubionych gatunków literackich, ostatnimi czasy bardzo rzadko można spotkać historię, która jest spójna, nieobarczona nikomu niepotrzebnymi opisami przemocy. "Kurs na śmierć" to po prostu dobry poczciwy kryminał ( co w moich ustach brzmi jak najlepszy komplement dla autora), po który nie sięgnęłabym gdyby nie czytelnicza akcja u @kryminałnatalerzu.

Na terenie policyjnej szkoły w trakcie obchodów  Dnia Policji dochodzi do brutalnego morderstwa. Ofiarą jest okryty złą sławą komendant - niewyżyty seksoholik, który na terenie szkoły urządził sobie pokój schadzek. Wkrótce potem ginie Olga Burzyńska. Początkowo jej śmierć zakwalifikowana jako samobójstwo, niespodziewanie zmienia swoją kwalifikację czynu, kiedy na jaw wychodzi jej gorąca korespondencja mailowa z zamordowanym komendantem. Nie jest to jednak ostatnie słowo mordercy. Do sprawy zostaje przydzielony Paweł Łukasik -skompromitowany funkjonariusz, przeniesiony ponad trzy lata temu na prowincję. Niespodziewaną pomocą dla niego jest Agnieszka Jamróz -słuchaczka szkoły policyjnej, która nie cieszy się uznaniem wśród wykładowców szkoły.

Ta pozycja to naprawdę wielka cegła. Ja jednak nigdy nie oceniam książki po ilości stron. Zdarza mi się, że książki o dużej objętości, czytam zdecydowanie szybciej niż cieniutkie pozycje. I to jest właśnie taka książka. Historia naprawdę wciąga, jest spójna i co dla mnie najważniejsze w kryminałach logiczna. Nie ma tu wydumanych i z niczego niewynikających zwrotów akcji. Cała historia układa się w logiczną całość. Pomimo tego, że występuje tu motyw wyuzdanego seksu, wszystko opisane jest z klasą, nie budzi niepotrzebnego obrzydzenia. Tak niewiele, a tak wiele. Wisienką na torcie, jest również tak lubiany przeze mnie wątek obyczajowy, prywatne  losy głównych bohaterów. 

Z wielką radością i ciekawością, tuż po przeczytaniu "Kursu na śmierć", kupiłam kolejną część cyklu "Krwawe łzy". Mam nadzieję, że autor mnie nie zawiedzie.



"Kurs na śmierć"
Wojciech Wójcik
Wydawnictwo Zysk i S-ka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz