sobota, 17 października 2020

Sekrety polskich gabinetów psychiatrycznych

 


Psychiatria to jedna z tych specjalizacji medycznych, która z jednej strony wzbudza strach i pewnego rodzaju zawstydzenie, a z drugiej strony budzi największą ciekawość. Dziennikarka Ewa Pągowska postanawia odkryć, co kryje się za drzwiami szpitali i gabinetów psychiatrycznych. 

Książka to zbiór wywiadów z lekarzami specjalistami psychiatrii z całej Polski. Każdy wywiad poświęcony jest odrębnej chorobie, grupie wiekowej pacjentów, czy też okolicznościom takim jak pobyt w szpitalu. Moje największe zainteresowanie wzbudziły wywiady dotyczące zaburzeń osobowości i o elektrowstrząsach i innych kontrowersyjnych metodach. Szczerze mówiąc dopiero niedawno dowiedziałam się, że elektrowstrząsy są nadal stosowane. Z tym większą ciekawością przeczytałam na jakiej zasadzie działają i kiedy się je stosuje.

Niestety, ale miałam trochę większe oczekiwania co do tej książki. Nic lepiej nie działa na zrozumienie problemu niż opisy konkretnych przykładów. Wywiady są jednak przeprowadzone i udzielane w typowo naukowy sposób. Jak dla mnie jest zbyt mało opisów praktyki, a jeżeli już się zdarzają przykłady pacjentów i zastosowanych sposobów leczenia to są one zbyt ogólne.

W mojej ocenie to bardzo dobra pozycja, dla osób które mają naprawdę minimalną wiedzę o psychiatrii. Takie  kompendium psychiatrii.  Dla osób, które się psychiatrią interesują, książka może się okazać zbyt ogólna.



"Psychiatrzy - Sekrety polskich gabinetów"
Ewa Pągowska
Wydawnictwo Znak
Premiera: 28.10. 2020 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz