wtorek, 26 listopada 2019

Przytul się do drzewa. Tak po prostu.



Szczerze mówiąc miałam zupełnie inne wrażenia, co do tej pozycji. Naprawdę liczyłam na spotkanie z lasem poprzez kartki książki. Otrzymałam jednak coś dużo, dużo więcej.

Peter Wohlleben to doskonały gawędziarz. Z kart książki czuć pasję, ale także szacunek do drzew i lasu. Widać, że zna się na swojej pracy leśnika. Dowiedziałam się sporo na temat zachowania w lesie, postrzegania lasu wszystkimi zmysłami. Zaskoczyło mnie to, że w rzeczywistości dzikie zwierzęta czują się pewnie, kiedy człowiek w lesie zachowuje się głośno. A dlaczego to już trzeba samemu przeczytać....

Największym plusem było jednak dla mnie to, że pomimo wykonywanej pracy i zaangażowania w ochronę lasów  nie jest tzw. "nawiedzonym ekologiem". W niezwykle przystępny i wyważony sposób odnosi się do metod wycinki lasów, powstawania tzw. lasów gospodarczych, polowań, czy też metody walki z kornikiem drukarzem.

Ta książka to obowiązkowa pozycja dla osób, dla których losy lasów nie są obojętne.

"Dotknij, poczuj zobacz. Fenomen relacji człowieka z naturą."
Peter Wohlleben
Wydawnictwo Otwarte


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz