środa, 20 września 2023

Szalona kobieca przyjaźń

 


Nie nazwałabym tej książki komedia kryminalną, a raczej komedią o kobiecej przyjaźni. To jednak w żadnej mierze nie jest zarzut. Dawno nie czytałam tak zabawnej książki.

Celina Nowacka, świeżo po rozstaniu, wcale nie ma ochoty na kolejny związek. Niemal wszyscy z jej otoczenia, nagle zaczynają jej wspominać o idealnym kandydacie dla niej - Janie Zbendzie. "Szczęśliwym" zrządzeniem losu jego narzeczona właśnie została zamordowana, na nieszczęście jednak głównym podejrzanym jest właśnie Jan.

W całej ten historii tak naprawdę zbrodnia schodzi na dalszy plan. Najważniejsze są tu relacje międzyludzkie, relacje Celiny zeznajomi  z pracy i jej przyjaciółkami. Absurd goni absurd, tworzy się z tego niesamowita i jednocześnie całkowicie nierealna historia. Zazwyczaj jestem mocno przeczulona na punkcie takich historii, w tym jednak przypadku bawiłam się świetnie. Mam bardzo podobne poczucie humoru co autorka, niejednokrotnie parskałam śmiechem przy czytaniu.

Perypetie Celiny i jej przyjaciółek tak przypadły mi do gustu, że w kolejce czeka już na mnie druga część "Tobie się uda".



"Z tobą będzie inaczej"
Milena Wójtowicz
Wydawnictwo Sine Qua Non

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz