środa, 13 stycznia 2021

Naiwna i przewidywalna


Czytam dosyć dużo książek i mam wrażenie, że czym nowsze pozycje tym gorsze. To było moje pierwsze spotkanie z Michelle Frances i ostatnie. 

Kate została matką w bardzo młodym wieku. Praktycznie porzucona przez rodziców postanawia, że zapewni swojej córce Becky wszystko, co najlepsze. Nie było jej łatwo jako młodej samotnej matce, ale jej trudy się opłaciły. Jej kochana córka właśnie stawia pierwsze kroki jako dziennikarka śledcza. Tuż przed zakończeniem prac nad swoim pierwszym wielki artykułem ginie w wypadku samochodowym. Zrozpaczona Kate próbuje odkryć nad czym pracowała jej córka.

Niestety, ale dawno nie czytałam tak przewidywalnej książki. Cała historia miała potencjał, który został zaprzepaszczony. Intryga i napięcie można porównać do sytuacji, kiedy w trakcie czytania między słowami znajdujesz jedno pogrubione słowo i już wiesz, co się będzie działo za parę stron. Żadnych zaskoczeń i nagłych zwrotów akcji. Dodatkowo to wszystko "opatrzone ogromną dawką naiwności". Głównej bohaterce praktycznie wszystko się udaje dzięki zbiegom okoliczności, a nawet mało uważny czytelnik po parunastu stronach odkryje wszystkie "tajemnice".

W mojej ocenie to po prostu dość średnich lotów obyczajówka, a na pewno nie thriller.

"Córka"
Michelle Frances
Wydawnictwo Albatros

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz