piątek, 17 marca 2023

Po prostu żyć

 


Dość często sięgam po literaturę wojenną, ale z kolei bardzo rzadko trafiam na książki, których akcja dzieje się w powojennym świecie. 

Zniszczona II Wojną Światową Warszawa -  główna bohaterka Gusta Starewicz (której postać inspirowana jest babcią autorki) jest młodą obiecującą śpiewaczką operową. Swoje wojenne traumy leczy alkoholem, nie widzi możliwości wyrwania się z biedy. Nagle pojawia się przed nią szansa. Ma wystąpić z cyklem koncertów w Puszczy Białowieskiej. Gusta nie spodziewa się, że tuż po wojnie będzie jeszcze naocznym świadkiem śmierci.

Powojenna Warszawa jest mroczna i zdruzgotana, wieje biedą i... ezoteryką. I wreszcie Puszcza Białowieska, dla mnie to prawdziwa magia, spacery do lasu, koncerty i tragedia. 

Rozpoczynając książkę nie spodziewałam się w ogóle wątków kryminalnych, myślałam że to będzie powieść obyczajowa. Jednak to właśnie jeden z tych wątków, który spodobał mi się najbardziej. Wbrew tytułowi nie jest to jednak opowieść o śmierci. To opowieść o wychodzeniu z mroku własnej duszy, poszukiwaniu i błądzeniu. Gusta podejmuje ciężkie próby odkrycia życia na nowo.Trochę mi w tym wszystkim zabrakło muzyki, liczyłam na większe pokierowanie bohaterami emocjami przy udziale melodii. 



"Opera na trzy śmierci"
Sylwia Stano
Wydawnictwo Znak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz